Monday, February 13, 2012
Wednesday, February 1, 2012
Το Νέο ΕΜΣΤ/ The New EMST
Μια θέση μοναδική, ένα ιδιαίτερο οικοδομικό τετράγωνο, νησί ανάμεσα στους δύο κύριους άξονες που ενώνουν την Αθήνα με τη θάλασσα, τη Συγγρού και την Καλλιρρόης, με την ιδιαίτερη διαδρομή της αυτήν του ποταμού Ιλισού που κυλάει κάτω της.
Μια περιοχή όριο ανάμεσα στο Νέο Κόσμο και στο Κουκάκι πολύ κοντά στην Ακρόπολη και στο Μουσείο της, τους Στύλους Ολυμπίου Διός, το Ζάππειο, το Στάδιο. Πρόσβαση μοναδική ο σταθμός του μετρό με κεντρικό Σταθμό λεωφορείων ακριβώς δίπλα.
Ένα κτίριο 20.000m2 μέσα σ΄ ένα υπάρχον εν μέρει κέλυφος, ζωντανεύει το παρελθόν μέσα από τις γεωμετρίες και τα διατηρητέα τμήματα του βιομηχανικού κτιρίου, και εξασφαλίζει το μέλλον της νέας κατοικίας της σύγχρονης τέχνης στον τόπο μας. Μετά από έξι χρόνια αναμονής, ένα ολοζώντανο εργοτάξιο αναπτύσσεται, επισκευάζονται τμήματα που διατηρούνται, αποξηλώνονται τμήματα που καταργούνται και κατασκευάζονται ήδη τελικές μορφές και χώρο του μουσείου.
Από το πεζοδρόμιο στην εσωτερική πλατεία της υποδοχής οι κυλιόμενες σκάλες παράλληλα με την Συγγρού θα εξυπηρετήσουν 7 διαφορετικά επίπεδα 7.000m2, εκθεσιακούς χώρους, χώρους εκπαίδευσης, μελέτης, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, αμφιθέατρα, για να φτάσουν θριαμβευτικά στο δώμα όπου είναι το εστιατόριο και η υπαίθρια γλυπτοθήκη με την απόλυτη θέα (Πνύκα, Ακρόπολη, Λυκαβηττός, Θάλασσα, Φάληρο).
Οι φωτογραφίες-σχόλια που θα αναρτώνται θα προσπαθήσουν να μεταφέρουν τμήμα της εμπειρίας του εργοταξίου καθώς μέσα σε 20 μήνες αυτή η πρόβα ορχήστρας θα οδηγήσει στην απελευθερωτική εμπειρία ενός χώρου τέχνης, καθημερινό βίωμα της ζωής της πόλης.
Μια περιοχή όριο ανάμεσα στο Νέο Κόσμο και στο Κουκάκι πολύ κοντά στην Ακρόπολη και στο Μουσείο της, τους Στύλους Ολυμπίου Διός, το Ζάππειο, το Στάδιο. Πρόσβαση μοναδική ο σταθμός του μετρό με κεντρικό Σταθμό λεωφορείων ακριβώς δίπλα.
Ένα κτίριο 20.000m2 μέσα σ΄ ένα υπάρχον εν μέρει κέλυφος, ζωντανεύει το παρελθόν μέσα από τις γεωμετρίες και τα διατηρητέα τμήματα του βιομηχανικού κτιρίου, και εξασφαλίζει το μέλλον της νέας κατοικίας της σύγχρονης τέχνης στον τόπο μας. Μετά από έξι χρόνια αναμονής, ένα ολοζώντανο εργοτάξιο αναπτύσσεται, επισκευάζονται τμήματα που διατηρούνται, αποξηλώνονται τμήματα που καταργούνται και κατασκευάζονται ήδη τελικές μορφές και χώρο του μουσείου.
Από το πεζοδρόμιο στην εσωτερική πλατεία της υποδοχής οι κυλιόμενες σκάλες παράλληλα με την Συγγρού θα εξυπηρετήσουν 7 διαφορετικά επίπεδα 7.000m2, εκθεσιακούς χώρους, χώρους εκπαίδευσης, μελέτης, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, αμφιθέατρα, για να φτάσουν θριαμβευτικά στο δώμα όπου είναι το εστιατόριο και η υπαίθρια γλυπτοθήκη με την απόλυτη θέα (Πνύκα, Ακρόπολη, Λυκαβηττός, Θάλασσα, Φάληρο).
Οι φωτογραφίες-σχόλια που θα αναρτώνται θα προσπαθήσουν να μεταφέρουν τμήμα της εμπειρίας του εργοταξίου καθώς μέσα σε 20 μήνες αυτή η πρόβα ορχήστρας θα οδηγήσει στην απελευθερωτική εμπειρία ενός χώρου τέχνης, καθημερινό βίωμα της ζωής της πόλης.
Tuesday, January 10, 2012
Παραμύθια στο ΕΜΣΤ κατά την περίοδο των Χριστουγέννων
Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης διοργανώσε κατά την περίοδο των Χριστουγέννων για τους επισκέπτες και τους μικρούς του φίλους μια σειρά δραστηριοτήτων στο πλαίσιο των τρεχουσών εκθέσεων του, Γιώργος Χατζημιχάλης. Ο ζωγράφος Α.Κ. Ένα μυθιστόρημα και Νίνα Παπακωνσταντίνου, Αντί γραφής.
Σε συνεργασία με το Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών παρουσιάστηκαν παραμύθια εμπνευσμένα από τα Χριστούγεννα, ιστορίες από την λαϊκή προφορική παράδοση αλλά και σύγχρονες. Μικροί και μεγάλοι είχαν την ευκαιρία μέσα από μύθους, αφηγήσεις και μουσική να περιηγηθούν στις εκθέσεις του Μουσείου.
Αφηγητές: Σύλβια Βενιζελέα, Ναυσικά Καψαλά, Γιώργος Ευγενικός
Μουσική: Κωνσταντίνος Μπαλταζάνης
Σε συνεργασία με το Κέντρο Μελέτης και Διάδοσης Μύθων και Παραμυθιών παρουσιάστηκαν παραμύθια εμπνευσμένα από τα Χριστούγεννα, ιστορίες από την λαϊκή προφορική παράδοση αλλά και σύγχρονες. Μικροί και μεγάλοι είχαν την ευκαιρία μέσα από μύθους, αφηγήσεις και μουσική να περιηγηθούν στις εκθέσεις του Μουσείου.
Αφηγητές: Σύλβια Βενιζελέα, Ναυσικά Καψαλά, Γιώργος Ευγενικός
Μουσική: Κωνσταντίνος Μπαλταζάνης
Wednesday, November 30, 2011
Thursday, November 24, 2011
Wednesday, November 23, 2011
Εικαστική και εκπαιδευτική δράση του Γιώργου Λαζόγκα στον Κεραμεικό
Στο πλαίσιο της συμμετοχής του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις του ΥΠΠΟΤ στην Αθήνα 2011, τo Σάββατο, 12 Νοεμβρίου 2011, πραγματοποιήθηκε μια εικαστική και εκπαιδευτική δράση του Γιώργου Λαζόγκα στον αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού με τη συμμετοχή 20 παιδιών ηλικίας 6-12 ετών.
Στο πλαίσιο της δράσης αυτής, τα παιδιά περιηγήθηκαν από τον καλλιτέχνη στο Μουσείο του Κεραμεικού, αλλά και στον Αρχαιολογικό χώρο και γνώρισαν την ιστορία της περιοχής, τη σπουδαιότητά της κατά την Αρχαιότητα, καθώς και κάποια από τα σημαντικότερα ευρήματα. Τα παιδιά, ως μικροί αρχαιολόγοι, μάζεψαν υλικά (χώμα, φύλλα, λουλούδια, πέτρες, ξύλα, κ.α.) από τον χώρο και στη συνέχεια μετέβησαν στο κτήριο του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, όπου πραγματοποιήθηκε εικαστικό εργαστήριο.
Ο Γιώργος Λαζόγκας μοίρασε φωτοτυπημένες φωτογραφίες που απεικόνιζαν κάποια από τα μνημεία της περιοχής (επιτύμβια, αγάλματα, κίονες κ.τ.λ) και ζήτησε από τα παιδιά να παρέμβουν με όποιο τρόπο εκείνα ήθελαν: να συμπληρώσουν τα μέλη των γλυπτών που έλειπαν (κεφάλια, άκρα κ.τ.λ), να αντιγράψουν την εικόνα, να την επιζωγραφίσουν, να τη χρωματίσουν, να σχεδιάσουν τα μνημεία και ταυτόχρονα να επικολλήσουν υλικά που είχαν μαζέψει από τον χώρο, καθώς και αποσπάσματα από περιοδικά και εφημερίδες.
Τα παιδιά με πολύ μεγάλη όρεξη και φαντασία, δημιούργησαν δύο και τρία έργα το καθένα, ζωντανεύοντας, μέσα από τη δική τους ματιά, τον βιότοπο του Κεραμεικού, το αρχαιολογικό τοπίο ή κάποια από τα σπουδαία γλυπτά και ανάγλυφα μνημεία της περιοχής.
Α. Βαλκανά
Friday, November 11, 2011
Buried Words, Urban Land Art Project
ΤΟ ΕΜΣΤ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΠΟΤ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Μερικές φωτογραφίες από τη δράση της Βαρβάρας Παπαδοπούλου με τίτλο
Buried Words
Urban Land Art Project
που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 28, Κυριακή 30 και Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2011, στον κήπο του Ωδείου Αθηνών, κατά μήκος της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, και στο λιθόστρωτο Πικιώνη.
Η καλλιτέχνις «φύτεψε» και «έθαψε» 16 λέξεις:
ΤΟΛΜΩ, ΜΑΖΙ, ΕΥΘΥΝΗ, ΘΑΡΡΟΣ, ΑΡΧΗ, ΑΛΛΙΩΣ, ΤΩΡΑ, ΑΛΜΑ, ΡΗΞΗ, ΗΘΟΣ, ΩΘΩ, ΓΕΝΝΩ, ΟΡΜΗ, ΟΡΑΜΑ, DARE, OSER
Η Βαρβάρα Παπαδοπούλου χαρακτηριστικά περιγράφει τη δράση της ως εξής:
«Σε ελεύθερες επιφάνειες γης στο δημόσιο χώρο των πόλεων σπέρνω λέξεις χρησιμοποιώντας σπόρους απλού γρασιδιού. Σκάβω τη γη, σχηματίζω γράμματα (μεγέθους περίπου 25 εκ.) όπως θα έγραφε κανείς κάτι στην άμμο και σπέρνω μια λέξη. Στη συνέχεια την καλύπτω με χώμα, θάβω τη λέξη μέσα στη γη. Τα αποσπάσματα αυτά σπέρνονται σε διαφορετικά σημεία της πόλης. Κάθε λέξη σημαίνει/λειτουργεί από μόνη της αλλά μπορεί ταυτόχρονα, σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες λέξεις, να δημιουργήσει συνεχώς καινούρια νοηματικά πλέγματα. Στον καμβά των πόλεων του κόσμου ξεφυτρώνουν όλες αυτές οι λέξεις σε διαφορετικές γλώσσες για να ξαφνιάσουν και να διαρρήξουν την αστική καθημερινότητα. Η γη γίνεται σαν ένας μαγικός πίνακας, πάνω στον οποίον αποκαλύπτονται αποσπάσματα από ένα ανοιχτό κείμενο.»

Μερικές φωτογραφίες από τη δράση της Βαρβάρας Παπαδοπούλου με τίτλο
Buried Words
Urban Land Art Project
που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 28, Κυριακή 30 και Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2011, στον κήπο του Ωδείου Αθηνών, κατά μήκος της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, και στο λιθόστρωτο Πικιώνη.
Η καλλιτέχνις «φύτεψε» και «έθαψε» 16 λέξεις:
ΤΟΛΜΩ, ΜΑΖΙ, ΕΥΘΥΝΗ, ΘΑΡΡΟΣ, ΑΡΧΗ, ΑΛΛΙΩΣ, ΤΩΡΑ, ΑΛΜΑ, ΡΗΞΗ, ΗΘΟΣ, ΩΘΩ, ΓΕΝΝΩ, ΟΡΜΗ, ΟΡΑΜΑ, DARE, OSER
Η Βαρβάρα Παπαδοπούλου χαρακτηριστικά περιγράφει τη δράση της ως εξής:
«Σε ελεύθερες επιφάνειες γης στο δημόσιο χώρο των πόλεων σπέρνω λέξεις χρησιμοποιώντας σπόρους απλού γρασιδιού. Σκάβω τη γη, σχηματίζω γράμματα (μεγέθους περίπου 25 εκ.) όπως θα έγραφε κανείς κάτι στην άμμο και σπέρνω μια λέξη. Στη συνέχεια την καλύπτω με χώμα, θάβω τη λέξη μέσα στη γη. Τα αποσπάσματα αυτά σπέρνονται σε διαφορετικά σημεία της πόλης. Κάθε λέξη σημαίνει/λειτουργεί από μόνη της αλλά μπορεί ταυτόχρονα, σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες λέξεις, να δημιουργήσει συνεχώς καινούρια νοηματικά πλέγματα. Στον καμβά των πόλεων του κόσμου ξεφυτρώνουν όλες αυτές οι λέξεις σε διαφορετικές γλώσσες για να ξαφνιάσουν και να διαρρήξουν την αστική καθημερινότητα. Η γη γίνεται σαν ένας μαγικός πίνακας, πάνω στον οποίον αποκαλύπτονται αποσπάσματα από ένα ανοιχτό κείμενο.»
Subscribe to:
Posts (Atom)